2012. április 1., vasárnap

Lasagne


Fiús hétvége volt. A fiúk pedig unásig tudnának enni mindenféle tésztás kaját. Rozi még úgysem kóstolt semmi ilyet, úgyhogy lasagne-t csináltam.

Balatonfüreden voltunk tegnap anyósoméknál. Még ott, a helyi angol hiperláncban bevásároltunk, mert tudtuk, hogy közel 2 órányi autózás után itthon már nem lesz kedvünk boltba menni. De ma reggel sem tudtuk volna rávenni magunkat. Szóval amíg Rozi aludt, a fiúk  meg kirobbanthatatlanul psp-ztek, elmentünk boltba. Verhetetlenül romantikus program kettesben.:-)


A lasagne


Hozzávalók, ahogyan most készült:

50 dkg lasagne száraz tészta (lehet házi, mi most készet vettünk, durumból, tojás nélkül)
50 dkg darált hús
2 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 cukkini
1 nagyobb fehérrépa
1 nagyobb vagy 2 kisebb sárgarépa
2-3 evőkanál sűrített paradicsom
5 dl paradicsomlé
1 evőkanál cukor
só, bors
szárított zöld fűszerek - bazsalikom, kakukkfű, majoránna, oregánó
2-3 babérlevél
extra szűz olívaolaj

A besamelhez:

1 evőkanál vaj
3 evőkanál liszt
4-5 dl tej
só, bors
opcionálisan szerecsendió

parmezán és trappista sajt a tetejére

A vöröshagymát felaprítottam, majd olívaolajon fonnyasztani kezdtem. Sóztam. Közben megpucoltam és közepes darabokra vágtam a zöldségeket. Amikor a hagyma üveges lett (nagyjából 5 perc), hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, rátettem a darált húst és közepesen erős tűzön fehéredésig sütöttem (nagyjából 5 perc). Hozzáadtam a sárga -és fehérrépát és már csak közepes tűzön főztem tovább nagyjából 10 percig. Ezután rátettem a 2 evőkanál sűrített paradicsomot, amivel 1 percig hagytam rotyogni. Ekkor beleöntöttem a paradicsom levet, megszórtam a zöld fűszerekkel és őröltem rá borsot. Alacsony tűzön 10 percig főztem. Kóstolás után még egy kicsit fűszereztem plusz sóval, borssal és zöld fűszerekkel. 

Amíg a ragu egy utolsót rottyant, megcsináltam a besamelt. A vajat felhevítettem, a tüzet közepesre mérsékeltem, majd rászórtam a lisztet és alaposan összedolgoztam a vajjal. Ezután apránként felöntöttem a tejjel és kézi habverővel csomómentesre kevertem. Sóztam, borsoztam és 1-2 perc alatt sűrűre főztem. 

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. 

Egy tűzálló tálat kivajaztam, és elkezdtem rétegezni a hozzávalókat: tészta, besamel, ragu, tészta, besamel, ragu, tészta besamel, ragu, tészta, besamel, reszelt parmezán, reszelt trappista. A tésztát nem főztem elő, a besameltől megpuhult a sütőben. 

Rozinak pontosan ugyanúgy csináltam a ragut, mint magunknak, csak kevesebb sóval és sűrített paradicsom nélkül. Neki megfőztem a tésztát, az egészet durvára pépesítettem botmixerrel és szórtam bele reszelt trappistát. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...