2012. április 13., péntek

Kapros, túrós, cukkinis lasagne


Szeretem a húst. Nagyon is. Sülve, főve, grillezve, félangolosan. A Húsvét viszont eléggé kifárasztott. Na nem visszafordíthatatlan az állapot, de kell egy kis pihenő.

Egyet ettünk a gyerekkel. Vega lasagne-t csináltam cukkinivel és túróval. Nem tudom, melyikőnk lapátolta be gyorsabban. :-)




Hozzávalók:

25 dkg durum lasagne tészta (tojás nélküli)
1 cukkini
15 dkg félzsíros túró
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
15 dkg sajt reszelve
2 evőkanálnyi extra szűz olívaolaj
kapor (most csak szárított volt, a friss lesz az igazi)

1 - 1.5 dl natúr paradicsomlé Rozi adagjához. 

Kevés olívaolajjal kikentem egy kb. 15x30 centis tűzálló tálat.

Hevíteni kezdtem egy serpenyőt. Közben a vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágtam. Felszeleteltem a cukkinit és feltettem a vizet a tésztának. Amikor felforrt, beletettem a lasagne tésztát és nagyjából 10 perc alatt megfőztem. 

Ezalatt kellően forró lett a serpenyő, így beleöntöttem az olívaolajat. Fél perc elteltével rádobtam a felaprított vöröshagymát, amit üvegesre pároltam. Ekkor hozzátettem a fokhagymát, majd 1 perc múlva a felszeletelt cukkinit is. Enyhén sóztam, majd megszórtam szárított kaporral. A cukkinit addig pároltam, amíg még kicsit roppanós maradt. Ez nagyjából 10 perc volt. Nem kell tovább párolni, mert a sütőben még úgyis puhul. 

A tésztát leszűrtem és rétegezni kezdtem a cukkinis raguval és a túróval: tészta, cukkini, túró. 3 réteget csináltam, a tetejét pedig megszórtam a reszelt sajttal. 200 fokos sütőben (gáz sütő esetén 5-ös fokozat)  nagyjából 15 perc alatt aranybarnára sült.

Rozi adagját botmixerrel durvára turmixoltam úgy, hogy maradjanak benne darabok, hiszen akinek már 8 foga van, az tessen csak használni mindet. :-) A paradicsomlevet azért adtam hozzá, hogy ne legyen annyira sűrű.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...