2012. április 24., kedd

Kelkáposzta főzelék. Az első.


Nem vártam tovább, már nem húzhattam a dolgot. Eljött az ideje, hogy új szelek fújjanak (bocsi...).  Tegnap vettem kelkáposztát, ma kelkáposzta főzelék volt ebédre. Rozi első kelkáposztája.


Hozzávalók:

kelkáposzta
(csak nagy volt a zöldségesnél, nagyobb, mint a fejem, ezért csak a felét használtam fel, de még így is két napig esszük mindketten :-) )
1 közepes sárgarépa
3 közepes krumpli
2 nagy gerezd fokhagyma
egész köménymag ízlés szerinti mennyiségben

frissen őrölt bors

sajt
fél keményre főtt tojás sárgája
olívaolaj

víz

A kelkáposzta külső leveleit leszedtem, azokat nem használtam fel. A fejet ketté vágtam, csak az egyik felét használtam fel, a másikat betettem a hűtőbe. A fél kelkáposztát vékonyan felcsíkoztam, majd a csíkokat harmadoltam. Megpucoltam a krumplikat és a répát, majd nagyobb kockákra daraboltam őket. Egy nagyobb lábasban az enyémet, egy kisebben Rozi adagját főztem meg. Rozi lábasában kelkáposzta, sárgarépa, krumpli, egy fokhagyma és egy csipet só volt. Az én edényemben nem volt sárgarépa, de volt egész köménymag. Mindkettőt felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a lábasok tartalmát. Megfőztem.

Rozinak a botmixer edényébe kiszedtem az adagját. 1/3 krumpli, 1/3 káposzta, 1/3 sárgarépa volt az arány. Elsőre nem akartam teljesen felpuffasztani a kisasszonyt, ezért tettem bele kevesebb kelkáposztát. :-) Öntöttem hozzá a főzőléből, 4-5 evőkanálnyit, majd darabosra turmixoltam. Hozzákevertem a tojássárgáját és egy kevés reszelt sajtot.

Az én főzelékemet behabartam némi zabpehely liszttel elkevert tejföllel, hagytam egyet rottyanni, majd elzártam alatta a tűzhelyet. 

Nem csináltam képet. Képzeljétek el. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...