2012. április 17., kedd

Kapros joghurtos tökfőzelék


Újabb egyen kaja a gyerekkel. Csak mert nem szűnik a főzelékek iránti beteges vonzalmam. Szerencsére a kiccsajnak (épp bőszen magyarázza élet nagy dolgait egy zöld teniszlabdának) nagyon bejön a kapor íze. 


Kapros joghurtos tökfőzelék


Hozzávalók:

50 dkg gyalult tök (most fagyasztott volt)
1 csomag kapor (most a tökhöz csomagoltat és egy kis plusz szárítottat használtam)
1 közepes krumpli
1 kisebb vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 dl tej
4 evőkanál natúr joghurt
1 evőkanál tejföl
kevés só
1 teáskanál barna cukor
4-5 dl víz

Még délelőtt kivettem a fagyasztóból a tököt és hagytam felengedni. 

Megpucoltam és apróbb kockákra vágtam a krumplit. Olívaolajat hevítettem egy lábasban. A vöröshagymát felaprítottam, a fokhagymát lereszeltem. Amikor az olaj forró volt, beledobtam a vöröshagymát, kicsit megsóztam és üvegesre pároltam. Ezután rátettem a tököt és a kaprot, majd 5 percig fedő alatt hagytam puhulni. Ekkor felöntöttem vízzel és további 5 percig hagytam fedő alatt főni. Rádobtam a fokhagymát. Ezt követően hozzátettem a krumplit és még 10 percig (fedő alatt) főztem. Ha szükséges, nyugodtan öntsünk hozzá még vizet, a lényeg, hogy a krumplit is elfedje, hogy megfőhessen. 

Rozi adagjához kivettem a lábasból tököt és a krumpli felét és egy tányérban villával áttörtem. Elkevertem a joghurttal, picit még sóztam. 

Az én adagomhoz a lábasba öntöttem a tejet, ezzel együtt forraltam egyet a tökön. Villával áttörtem a krumplit, hozzáadtam a barna cukrot, sóztam, végül belekevertem a joghurtot és a tejfölt. A krumpli besűrítette ezt is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...