2012. április 24., kedd

Zöldborsófőzelék pirított csirkemájjal


Tudom, tudom, a főzelék olyan snassz. De én függő vagyok. Ez van. 

Régen ettünk májat. A fagyasztót pedig üríteni kellett már. Kivettem egy adag csirkemájat. Zöldborsó is volt még, abból is kivettem valamennyit. Így lett a tegnapi ebéd zöldborsófőzelék hagymás pirított májjal. 


Zöldborsófőzelék pirított májjal


Hozzávalók:

50 dkg zöldborsó (most még fagyasztott volt)
2 db csirkemáj
fél fej vöröshagyma
1 közepes krumpli
1 nagy gerezd fokhagyma
2 evőkanál natúr joghurt
2 dl tej
2 evőkanál tejföl
2 csapott evőkanál zabpehely liszt

fél csokor petrezselyemzöld aprítva
só, frissen őrölt bors
kevés olívaolaj

fél liter víz

Megmostam a petrezselyemzöldet és hagytam megszáradni. Felaprítottam.

Megmostam és megtisztítottam a csirkemájat. Feldaraboltam. Megpucoltam és felaprítottam a vöröshagymát, majd kevés olívaolajon üvegesre pároltam. Ezután rátettem a májat és sütni kezdtem.

Megpucoltam és felkockáztam a krumplit. Kevés sóval feltettem főni a fél liter vízben. Amikor félig megpuhult, hozzátettem a zöldborsót és már együtt puhára főztem. 

Rozi adagjához kivettem a krumplit és a zöldborsó egy részét. A hagymás máj felével együtt a botmixer edényébe tettem és darabosra mixeltem. Hozzákevertem a natúr joghurtot és egy szórásnyit az aprított petrezselyemből is. 3-4 evőkanálnyit tettem a főzelékébe a főzőléből is.

Az én ebédemhez a tejet a borsóra öntöttem és amíg felforrt, kikevertem a tejfölt a zabpehely liszttel. Behabartam a főzelékemet. Utólag még sóztam és borsoztam kissé, majd szórtam rá petrezselyemzöldet és a tetejére raktam a maradék pirított májat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...