2012. április 17., kedd

Zöldbableves füstölt sonkával, füstölt sonkalével


A húsvéti sonkában az a jó, hogy sokáig marad belőle. Legalább is nálunk mindenképpen. Egy részét le is fagyasztjuk. Meg a levét is. Kincs minden cseppje.

Ezt a levest az uram főzet vasárnap és mint mindig, most is csak úgy gondolom formán. :-) Én csak a kis kukta voltam, az előkészületekben segédkeztem. Megpróbálok mennyiségeket megadni, de sajnos ez a leves is a megérzéseken alapul. Ettől lesz igazán finom.


A zöldbableves


Hozzávalók:

50 dkg zöldbab (most fagyasztott volt)
15-20 dkg füstölt sonka
5 dl sonkalé
1 fej vöröshagyma
1 paradicsom
2 nagyobb szem krumpli
3 sárgarépa
3 fehérrépa
só, bors
őrölt édes nemes piros paprika
tejföl
1-1.5 l víz
olívaolaj

friss kenyér

Megpucoltam a zöldségeket. A répákat először negyedekbe vágtam, majd kb. 1 centis kockákra. A krumplit közepes kockákra daraboltam. A vöröshagymát az uram aprította. A paradicsomot megmostam, majd forró vízbe dobta alig 1 percre, aztán hideg vízben lehűtötte és lehúzta a héját. 

Egy nagy fazékban olívaolajat hevített, majd a paradicsommal együtt üvegesre párolta a vöröshagymát. Ezután felöntötte a sonkalével és a vízzel, aztán beletette a répákat. Hagyta felforrni, aztán közepes tűzön főzni kezdte. Amikor a répák félig megfőttek, hozzáadta a krumplit és így hagyta felforrni a levest. Egy kóstolás után kicsit sózta, borsozta. A sonkalé miatt érdemes kevésbé nagyvonalúan bánni a sóval, hiszen a sonka leve meglehetősen sós tud lenni. 

Amikor a krumpli is majdnem teljesen megfőtt, tejföllel behabarta és hozzáadta a kb. 1 centis kockákra vágott sonkát. A végén már a sonkával együtt forralt még egyet a levesen. 

Friss kenyérrel és tejföllel ettük. Utána persze a lekváros bukta következett. Klasszikus békebeli vasárnapi ebéd volt. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...