2012. március 26., hétfő

"Oziriszra és Ápiszra. Te egy vaddisznó vagy."


Tavasz van. Előkerült a bogrács. Meg a vaddisznó is a fagyasztóból. Bográcsos gulyás lett belőle. Rozinak zöldséges vaddisznó ragu kölessel. :-)

A férj főzött, hiszen ha bogrács, akkor a férfi főz. Szerintem verhetetlenül jobbak ebben. Ha valamit másképp csinált, mint ahogyan leírtam, majd javítja. Vagy nem.




Hozzávalók a vaddisznó gulyáshoz:

1 kg vaddisznó hús
füstölt szalonna a hagyma alá
10-15 dkg füstölt nyers tarja
4 nagy sárgarépa
4 nagy fehérrépa
1 nagy zeller, vagy 2 közepes
a zeller zöldje
4-5 szem közepes krumpli
2 fej vöröshagyma
1 paradicsom, 1 paprika, vagy ha van házi lecsó az előző évi befőzésből, abból pár kanálnyi
édes nemes őrölt paprika
só, bors
köménymag

tálaláskor tejföl és friss fehér kenyér 

A csipetkéhez:

2 egész tojás
liszt
édes nemes őrölt paprika

Az apróra vágott hagymát a bográcsban kiolvasztott szalonnán üvegesre pároljuk, majd rátesszük a kockára vágott húst és átpirítjuk, hogy jó kis kérget kapjon. Amikor ez megvan, felöntjük vízzel, sózzuk, borsozzuk, köménymaggal fűszerezzük és hagyjuk felforrni. Ezután beleszórjuk az őrölt paprikát és ezzel is hagyjuk összeforrni. Természetesen nem szabad hagyni, hogy tajtékozzon a leves, de kell, hogy kapjon egy kicsit erősebb tüzet is.

A megpucolt, megmosott zöldségeket nagyobb darabokra vágjuk. A sárga és fehérrépákat 3-4 darabba, a zellert ketté, a krumplikat nagyobb kockákra aprítjuk. Először a zeller, a fehér -és a sárgarépa kerüljön a bográcsba, majd amikor ezek már félig megfőttek, mehet utánuk a krumpli is. Persze nem szabad kihagyni a zeller zöldjét sem.




Amíg a krumpli is megfő, elkészíthetjük a csipetkét. Felütünk 1 tojást egy tányérban, majd elkezdjük összedolgozni a liszttel. Nincs konkrét mennyiségű liszt, az utálatos, "amennyit felvesz" módszerrel kell csinálni. Az a lényeg, hogy a végén olyan állagú tésztát kapjunk, ami nem ragad és könnyedén borsónyi darabokat csipkedhetünk belőle. Szórjuk meg liszttel, hogy ne ragadjanak össze.

A receptjét egyébként a füstölt combos bablevesnél is megtaláljátok. Ehhez képest a mostani csipetke annyiban volt más, hogy a lisztbe került őrölt édes nemes piros paprika is. http://rizsazzunk.blogspot.com/2012/03/bableves-fustolt-combbal.html






Rozi raguja:

6-8 közepes kockányi hús
1 kis szál sárga -és fehérrépa
fél zellergumó
pár szál a zeller zöldjéből
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés olívaolaj
1 dl paradicsomlé
köretnek 2-3 marék köles

Kevés olívaolajon megfonnyasztottam a vöröshagymát, majd rádobtam a húst és átpirítottam. Eztán hozzátettem a karikára vágott zöldségeket és a zeller zöldjét, meg a fokhagymát. Felöntöttem annyi vízzel, hogy bő 1 ujjnyira ellepje, majd közepes lángon megfőztem. Közben az alaposan megmosott kölest másfélszeres mennyiségű vízben feltettem főni. Amikor a vaddisznós ragu elkészült, a húst apró kockákra vágtam, a zöldségeket pedig villával durvára törtem. Enyhén megsóztam, majd összekevertem a kölessel. Áttettem Rozi tálkájába, amit a Nagyanyja kezébe nyomtam a kanalával együtt, én pedig bickára ültem és elmentem a spárba szájdert venni. Mert ez járt a férjnek. :-)




Nem használtam fel az összes ragut és kölest az ebédhez, sok lett volna egyszerre, így tegnap vacsorára is ugyanezt ette. Please, ne szóljatok a GYIVI-nek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...