2012. március 12., hétfő

Multifunkciós csirke - a vasárnapi ebéd


Bocs, itt nincs kép. 

Volt a fagyasztónkban egy ifjonc vidéki csirke. Kettő darab. Mivel húslevest bármikor hajlandóak vagyunk enni, szombat este kivettem az egyiket felengedni, amiből aztán másnap csirke aprólék leves és són sült, majoránnás csirke lett. A levesből Rozi is evett.

Vettem friss sárgarépát, fehérrépát, zellert, petrezselyemzöldjét, volt itthon hagyma, fokhagyma, krumpli, fűszerek. Kuktám is volt. A férjem megpucolta a zöldségeket, amíg én megkozmetikáztam a csirkét és a belsőségeit, a máját, a szívét, a zúzáját. A csirkéről levettem a két szárnyát, ezek mentek a levesbe. Fazékba került a levesnek való, az egész csirke pedig 1 kiló són, majoránnával, 1 fej vöröshagymával és 3 gerezd fokhagymával a hasában fólia alatt bekerült a sütőbe. 

Persze a leveshez Rozi miatt kicsit kevesebb fűszert és sót használtam, de ez csak jót tett neki. Intenzíven érezni lehetett a hús és zöldségek ízét.


Hozzávalók a leveshez, ahogyan ezúttal főtt:

1 egész tanyasi csirke 2 egész szárnya
máj, szív, zúza
3 közepes szál sárgarépa
2 szál fehérrépa
1 kis fej zeller
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 szem közepes krumpli
fél csokor petrezselyemzöld
1 egész paradicsom, 1 egész fehér paprika
5-6 szem egész fekete bors
8-10 szem egész köménymag
2 szem egész szegfűszeg
1 evőkanál só

2-3 maréknyi csigatészta
  
A zöldségeket megpucoltuk, a csirke aprólékát megmostuk. A fűszereket, a fokhagymagerezdeket és a petrezselyemzöldet teatojásba tettem. A szárnyakat és nyakat 3 liter vízben a fűszerekkel együtt főzni kezdtem, majd amikor felforrt, hozzáadtam a zúzát és szívet, a kisebb darabora vágott sárga -és fehérrépát, a zellert, a vöröshagymát, a paradicsomot és a paprikát. Amikor ezekkel együtt is felforrt, beletettem a kockára vágott krumplit és a májat is. Megsóztam. Innentől takarékon hagytam gyöngyözve fődögélni.

A gyerek ebédje: amikor a zöldségek megpuhultak és a csirkeszárnyak is megfőttek, kivettem Rozi adagját, néhány sárgarépát, fehérrépát, krumplit. Leszedtem az egyik szárnyról a húst és kivettem a vöröshagymát is. A paradicsomot átpasszíroztam egy szűrőn, a húst egy kevés vöröshagymával pépesítettem, majd a villával áttört, kicsit darabos zöldségekhez adtam a paradicsom levével és 1 merőkanál húslevessel. Azt a cuppogást, nyammogást, elégedett hümmögést, amit Rozi evés közben produkált, nem lehet semmivel sem leírni. :-)

Ami nagyon fontos: a levest közepes lángon kezdjük el főzni és így hagyjuk eljutni a forrásig. Nem szabad erős tűzön letámadni, attól csak jól összezavarodik. 

A csigatésztát kevés húslevesben főztem meg. 

Hozzávalók a són sült csirkéhez:

1 egész csirke
1 kiló durva szemű, sima asztali só
majoránna
1 fej vöröhagyma
3 gerezd fokhagyma

A megtisztított, megmosott csirkét bedörzsöltem a morzsolt majoránnával, a hasába tettem a megpucolt vörös -és fokhagymát. Ráfektettem a tepsibe öntött sóra a mellével lefelé, befedtem alufóliával és betettem a sütőbe, amit 180 fokra állítottam be. Nagyjából egy óra alatt megsült. Könnyen ellenőrizhetjük, ha egy hústűvel megszúrjuk. Ha nem folyik belőle rózsaszínes lé, akkor oké. Ezután grillezni kezdtem először a hátát, majd amikor ez ropogósra sült, aranybarna lett, megfordítottam és a mellét is ropogósra pirítottam. 

Krumplipürével és házi savanyúval, céklával ettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...