2012. március 14., szerda

Kék sajtos nudli


Vendégeink voltak tegnap. Az unokahúgomék jöttek unokahúg nézőbe. Egyetemről/munkából érkeztek, így szerettünk volna valami finom vacsorát adni nekik, de nem jött az ötlet. Aztán mégis.  A férjemnek eszébe jutott, hogy kapott ő az anyukájától névnapi kék sajtot, mi lenne, ha kék sajtos gnocchit főznénk. A fagyasztóban volt krumplis nudli, tökéletesen megfelelt a célnak.

Maradt még a mascarponéból és a tejszínből is, amit a citromos mákos muffinhoz használtam. Kék sajtos mártásban végezte. 




Hozzávalók:

75 dkg fagyasztott krumplis nudli (volt még egy tálcányi házilag gyártott a fagyasztóban, de a bolti is megfelel)
10 dkg kék sajt (nekünk fél dobozzal volt itthon, hát ennyit használtunk)
10 dkg mascarpone (nyugodtan helyettesíthető más krémsajttal is)
2 dl tejszín
fél - 1 csokor petrezselyemzöld (attól függően, milyen nagy a csokor)
bors (én most mozsárban durvára tört tarka borsot használtam)
2 gerezd fokhagyma
1 dl olívaolaj

A serpenyőt felforrósítottam, beleöntöttem az olívaolajat, majd ráöntöttem a fagyos nudlikat. Alaposan átkevertem és fedő alatt főzni kezdtem közepes erősségű tűzön. Ez a mi villanytűzhelyünkön a 6-os fokozat volt. Gáztűzhelyen ez lehet a 4-es vagy 5-ös, de leginkább az adott tűzhely lelkivilágától függ, amit mindenki ismerjen maga. :-)

Amíg a nudlik főttek, felaprítottam a petrezselyemzöldet és a fokhagymát, nagyobb darabokra törtem a kék sajtot. Kis tálkákba odakészítettem a mascarponét és a tejszínt is.

A nudlik nagyjából negyed óra alatt megfőttek és kicsit meg is pirultak a serpenyőben. Ekkor beletettem a fokhagymát, 1-2 percig hagytam összefőni a nudlikkal, majd belemorzsoltam a kék sajtot, ráöntöttem a mascarponét és a tejszínt. Végül sóztam, borsoztam. Ez egészet hagytam egyet rottyanni, pár perc volt mindössze. Elzártam a tűzhelyet és a nudlik tetejére szórtam a friss, durvára aprított petrezselyemzöldet.

Alma cider-rel kínáltuk.


A nudli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...