2012. március 24., szombat

Brokkolikrémleves


Emigráltunk vagy mi. Vidékre, a szüleimhez. Szalmák voltunk a csajszival, Férj okulni volt a labancoknál (diplomatikusan: az anyavállalat osztrák leányvállalatánál volt tréningen). 

Brokkoliból csináltam multifunkciós ebédet. Nekünk brokkolirémleves lett, Rozinak meg sajtos-túrós brokkolis ragu. 


Az ebéd


Hozzávalók:

2 fej brokkoli
1 szál sárgarépa
2-3 szem krumpli
3-4 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma

A gyereknek:
korának, étvágyának megfelelő mennyiségű zöldség (Rozinál ez 160 és 220 gr között mozog)
1 evőkanálnyi túró
1 evőkanálnyi reszelt trappista sajt
csipet só
1 teáskanálnyi extra szűz olívaolaj

Anyu megmosta a brokkolit és feltette főni egy szál sárgarépával, néhány szem krumplival, a fokhagymával, a vöröshagymával. Rozi miatt nem sózta, nem borsozta. Azt rám hagyta. 

Amikor a zöldségek megfőttek, kivettem Rozi adagját. Villával összetörtem mindent, tettem hozzá egy kevés túrót és reszelt trappista sajtot. Óvatosan megsóztam és öntöttem hozzá egy kis kanálnyi olívaolajat. Mivel taknyos éppen a kisasszony, a fokhagymát sem hagytam ki az ebédjéből. Ettől most megint fokhagyma leheletű a 8 hónapos. :-)

Anyu befejezte a levest. Botmixerrel összeturmixolta a brokkolit és minden egyebet, ami a fazékban volt. Sózta, borsozta, kevés tejföllel dúsította, majd ízesítette szerecsendióval. 

Sajtos pirítóssal ettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...