2012. március 12., hétfő

Két szerelmes pár... - citromos mákos muffin


És tényleg. A mák és a citrom elválaszthatatlan páros. Örökké tartó szerelemben. 

Az eredeti recept (Csak a puffin) tortaformával dolgozik, de mivel én most csak kettőnknek sütöttem, megfeleztem a mennyiségeket és muffin lett belőle. És hova raktam őket? Oda. Pontosan. Az új süteményes állványra. :-)


Citromos mákos muffin


Hozzávalók (az eredeti, 26 centiméteres tortához való mennyiség):

A tortához:
22,5 dkg olvasztott vaj
22,5 dkg cukor
4 kisebb tojás
32 dkg liszt
2 kk sütőpor
1 csipet só
2 narancs reszelt héja
3 citrom reszelt héja
6,5 dkg darált mák
5 ek joghurt
fél citrom leve

A citromkrémhez:
2 nagy citrom
15 dkg cukor
5,5 dkg vaj
3 tojás
10 dkg mascarpone
1 dl tejszín

Előmelegítettem a sütőt 150 fokra. Gázsütőn ez a 2-es fokozat. Elővettem egy muffin tepsit és kibéleltem muffin papírral 8 mélyedést. 

A lisztet tálba szitáltam a sütőporral, a csipet sóval, a darált mákkal és a reszelt citrom és narancs héjjal. Alaposan összekevertem. 

Habosra kevertem az egész tojásokat a cukorral, hozzáadtam az olvasztott vajat, a joghurtot és a citromlevet. Jól elkevertem, majd apránként hozzádolgoztam a lisztes keveréket is. A muffin formába kanalaztam a tésztát, mindegyikbe csak a 3/4-ig, mert sütéskor megemelkedik a sütőportól és a tojástól. 45 percig sütöttem, majd kivettem a sütőből és hagytam kihűlni. 

Ezalatt elkészítettem a citromos mázat. Ehhez kisebb tálba reszeltem a a citromhéjat, belefacsartam a levet, hozzáadtam a cukrot és a vajat, majd vízgőz felett kevergetve, összeolvasztottam a hozzávalókat. Ezután lehúztam a tűzről és hagytam szobahőmérsékletre hűlni. Amikor kihűlt, egyenként belekevertem az egész tojásokat, alaposan elkevertem kézi habverővel, majd lassú tűzön, állandó kevergetés mellett sűrűre főztem. Ez nagyjából 10-12 perc volt. Ezután megint hagytam kihűlni és csak ezt követően kevertem bele a mascarponét és a felvert tejszínhabot. 

A masszát a muffinok tetejére halmoztam, kicsit elegyengettem és némi citromhéjjal díszítettem. 

A citromos máz savanykás ízét és sűrű állagát jól ellensúlyozza a könnyű mákos tészta. Nagyon finom lett. Azt persze mondanom sem kell, hogy csurig ettem magam a tészta nyers masszájával és a citrommázat is sűrűn kóstolgattam kavargatás közben. Nem is vacsoráztam tegnap este...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...