2013. szeptember 1., vasárnap

Cukkinikrémleves


Kaptunk 1 méter cukkinit. Nem egy méternyi cukkinit. Egy 1 métereset. Nem hazudok, ekkorát én még nem láttam. Mintha csernobilozták volna. Pedig teljesen bio, házi termesztés volt. Bár, egy méhész ismerősöm szerint a biokertész az, aki éjjel permetez...

Krémleves lett. Ipari mennyiség. Meg még néhány szelet rántott cukkini is. És a kockás terítő? Az azért tüchtig, nem? :-)


Cukkinikrémleves


Hozzávalók:

1 méter cukkini (na jó, nagyjából másfél kiló volt)
2 nagy szem krumpli
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 marék aprított petrezselyemzöld

annyi víz, ami ellepi a zöldségeket

só, bors
szerecsendió frissen reszelve
2-3 dl tejszín (nem főző, hanem habtejszín)

sajt (ízlés szerinti mennyiségben - lehet gouda, trappista, camambert, vagy ki milyet szeret)

A cukkinit, a krumplikat, a vörös -és fokhagymát megpucoltam. A cukkinit és a krumplikat 3-4 centis darabokra vágtam, a vöröshagymát negyedeltem, a fokhagymákat egészben hagytam. Az egészet fazékba tettem, sóztam, borsoztam és felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepte az egészet. Fedő alatt főztem, amíg a krumpli is megpuhult. 

Ezután botmixerrel simára turmixoltam. Visszatettem a tűzre. A tejszínt kikevertem 2 evőkanálnyi forró levessel, így nem csapódott ki, amikor a leveshez kevertem. Belereszeltem fél szerecsendiót, majd egy utolsó kóstolás következett. Kicsit sózta, borsoztam még. Egyet hagytam rottyanni, amíg a pirítós elkészült.

Pirítóssal, reszelt sajttal tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...