2013. szeptember 2., hétfő

Giginek szeretettel: habos szilvás


Három süti receptjéből összegyúrva született egy tuti jó negyedik. Szülinapi torta lett belőle az egyik bátyónak, de a legtöbbet nem ő ette belőle. A nővér. De előtte "bocizott", mert a laktózzal van egy kis nézeteltérése. 

A tészta a 10-20-30-as epres süti tésztája szerint készült. Ami pedig fontos: jó, ha a torta egy egész éjszakát pihenhet a hűtőben, a habnak kell ennyi idő ahhoz, hogy tartása legyen.

A telefonom meg állítólag okos, szerintem meg oktalan, azzal készült a kép, ezért a gyatra minőség. Meg persze a szegényes tálalás is, of course... Bocsi.


Habos szilvás


Hozzávalók:

a tésztához (ha valaki vékonyabb tésztás, lehet felezni/harmadolni/negyedelni a mennyiségeket):

10 dkg cukor
20 dkg vaj
30 dkg liszt
1 tojássárgája

a habhoz:
1 kiló szilva kimagozva + 4-5 darab a díszítéshez
25 dkg mascarpone
3 dl zsíros habtejszín
1 csomag habfixáló
15 dkg natúr joghurt lecsöpögtetve
3-4 evőkanál porcukor
1 citrom leve és héja
2-3 tk. őrölt fahéj

A natúr joghurtot még reggel gézbe tettem és jó pár órán át (egy tál felett) hagytam kicsepegni, így jó sűrű, "gorogos" joghurtot kaptam. 

Először elkészítettem a tésztát. A sütőt előmelegítettem 175 fokra légkeverésen. Kivajaztam és kiliszteztem egy 26 centis tortaformát. A lisztet és a cukrot egy nagy tálba mértem és hozzáadtam a felkockázott vajat. Alaposan összegyúrtam. Belesimítottam a tortaformába és 20 percre a sütőbe tettem. Amikor megsült, hagytam teljesen kihűlni. Közben felfújtam vagy 30 lufit...

Megcsináltam a krémet is. Megmostam és kimagoztam a szilvákat és egy nagy tálba tettem mindet. Belereszeltem a citrom héját, rálocsoltam a levét, megszórtam az őrölt fahéjjal, majd botmixerrel pürésítettem. Nem hámoztam meg a szilvát, a botmixer tette a dolgát. A külcsínnek jót tett az apró héjdarabok látványa, és a belbecsen sem rontott egy fikarcnyit sem. 4-5 evőkanálnyit félretettem a szilvapüréből, amit később a tészta tetejére kentem.

A habfixálóval felvertem a hideg tejszínt. A mascarponét simára kevertem és a porcukorral, a szilvapürével, a fahéjjal, a lecsepegtetett joghurttal együtt óvatosan a tejszínhabhoz forgattam. Nagy, alulról felfelé történő mozdulatokkal, hogy ne törjem össze a habot.

Annyira finom szilvát sikerült szereznem, hogy nem kellett a krémhez plusz cukrot adnom. De ha valaki nem találná elég édesnek, bátran cukrozzon. Szóval, a kihűlt tésztát megkentem a korábban megmenekített szilvapürével, majd a gyümölcsös habot is rásimítottam. Hűtőbe tettem dermedni. Jó sok időre.

Tálalás előtt a cikkekre vágott szilvával díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...