2013. szeptember 3., kedd

Tepsis csirkecomb


Úgy esett, hogy szép csirkecomb volt a hentesünknél. Meg meleg is volt, nem akartam sokat a tűzhely mellett állni. Ez lett belőle. Tepsibe dobálós, gyors, könnyű és nagyon finom. Külön jól jött ez a kaja, mert amíg Apa a strandon aszalódott a kölkökkel, én lógattam a lábamat. Halmozottan hátrányos allergiásként (pollen mellé napallergia is - nesze ..., itt egy púp...) nem igen sietek a strandra.


Tepsis csirke


Hozzávalók (ezúttal):

6 egész csirkecomb
2 fej lilahagyma
1 fej vöröshagyma
6-8 szem nagy krumpli
6 gerezd fokhagyma
3 nagyobb szál sárgarépa
3 nagyobb szál fehérrépa
só, bors
majoránna
kakukkfű

olaj

A csirkecombokat megmostam, kozmetikáztam, majd sóztam és borsoztam. Így hagytam állni nagyjából 1 órán át. Addig megpucoltam és nagyobb darabokra vágtam a zöldségeket. A fokhagymagerezdeket egészben hagytam.

Elősütöttem a csirkét. Két részletben sikerült, mivel szép nagy combok voltak. Egy serpenyőben  olajat hevítettem, majd bőrös felével lefelé beletettem a combokat. Oldalanként 5-5 percig sütöttem mindet. Hozzáadtam egy fej vöröshagymát negyedekre vágva. Amíg a combok elősültek, a zöldségeket a tepsibe raktam. Sóztam, borsoztam, majoránnáztam és kakukkfüveztem, meglocsoltam extra szűz olívaolajjal is. Kézzel jó alaposan átforgattam, hogy a fűszerek és az olaj miden darabot érjen. 

Közben a csirkecombok is elősültek. A zöldségek tetejére tettem őket, bőrös felükkel felfelé, majd még egy kis fűszerezés következett. Só, bors, majoránna, kakukkfű. Az elősütésből visszamaradt szaftot rálocsoltam a tepsire. Kell minden csepp. Beépül.

Az egész tepsit betakartam alufóliával és 180 fokon (gázsütőnél 5-ös fokozat) sütni kezdtem. Az első 1 órában hozzá se nyúltam, csak lapozgattam a magazinjaimat. :-) Utána is csak időnként néztem rá, tűpróbával ellenőriztem a húst. Amikor már áttetsző volt a húsból kibuggyanó szaft, és a zöldségek is majdnem megpuhultak, levettem a fóliát és így sütöttem tovább. Aranybarnára, ropogósra. 

A teljes sütési idő nagyjából 2 óra volt. Lassan, komótosan, hogy legyen ideje összebarátkozni az ízeknek. Meg nekem egy kicsit henyélni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...