2013. szeptember 19., csütörtök

Kukabúvár sorozat, 2. rész: Kávés krém karamellöntettel


Ez a csoda is a lomtalanítási láznak köszönhető, az öntudatra ébredt blogger énem előtti időkben csináltam ezt a desszertet. Néha nagyon érdemes szanálni. Csak ne lenne olyan nehéz elkezdeni.

Kávés, krémes, ropogós. Ütős triumvirátus. A receptet anno egy Magyar Narancsban (A.K.A. ellenzéki sajtó...) találtam, a Chili&Vanilia szerzőjétől. Ez bezzeg azonnal meglett, nem úgy mint a mákos réteges sütimé...

(Köszi Rozi, hogy ekkorákat alszol ebéd után. :-P)


Karamellás kávés krém


Hozzávalók 4 adaghoz:

10dkg kristálycukor
3 egész tojás
3dl cukrozott, sűrített tej
2,5dl tej
0,5dl frissen főzött kávé
csipet só

Tálaláshoz néhány szem kávé - nekem nem volt, mert őrölt kávét tartunk itthon, ezért karamellszilánkokkal dekoráltam.

A sütőt előmelegítettem 150 C fokra.

A 10 dkg cukrot kavarás nélkül, lassú tűzön sötét, borostyán színűre karamellizáltam. Négy darab, 1,5 dl-es hőálló tálba csorgattam a karamellt, úgy, hogy az egyenletesen bevonta a tálak alját. Nagyjából 10 percre békén hagytam, hogy megszilárduljon. 

Ezután a krémhez a cukrot az egész tojásokhoz adtam, majd a sűrített tejet is beleöntöttem. Elektromos kézi habverővel simára kevertem. Hozzáadtam a tejet, a kávét, és egy csipetnyi sót is. Megint jól összekevertem. Szűrőn átszűrtem, és egy kancsóba öntöttem, amiből könnyebben tudtam a tálakba adagolni. A krémet egyformán elosztottam a négy formában. Tepsibe állítottam mindet, forrásban lévő vizet öntöttem bele, nagyjából az edények 2/3-áig ért a víz. Körülbelül 40 percig sütöttem a vízgőzben. Lehet, hogy kicsit még lágynak tűnik a sütési idő végén, hiszen hűlés közben szilárdul a krém. 

Hagytam kihűlni. Nekem nem volt időm egy egész éjszakán át hagyni, de pár óra alatt is kellemes állaga lett. Azért aki tudja, hagyja magára éjszakára, vagy egy egész napra is akár. 

Mielőtt tálaltam, forró vízbe állítottam a tálakat, hogy a karamell könnyebben folyóssá váljon. Egy jó éles késsel óvatos, finom mozdulatokkal ellazítottam a pudingot az formák falától, és fejjel lefelé tányérokra borítottam. Így a folyós, megolvadt karamell ráfolyt a krémre. Ha van, pár szem durvára tört kávébabot szórhatunk a tetejére. Én most a fent említett okból kevés szilánkosra tört karamellel díszítettem a kávé bab helyett. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...