2013. augusztus 18., vasárnap

Tonhalas linguini


Lebuktam. A kölkök megtalálták a tonhalkonzerveket. Abban a pillanatban visszalökték, hogy zúzapörit egyenek vacsorára. Tonhalas tésztát követeltek.



Tonhalas linguini


Hozzávalók:

3/4 csomag linguini tészta (ennyi volt a már nyitott csomagban, no)
2 konzerv tonhal (olajban)
1 üveg fekete olívabogyó
1 közepes fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
1 csokor petrezselyem
bors
olívaolaj
fél citromleve
csipet cukor

sajt ízlés szerinti mennyiségben (éppen mi van otthon. lehet parmezán, parmezán utánzat, de a sima trappistával is remekül működik)

Lábasban vizet forraltam a tésztának. Amikor felforrt, alaposan sóztam. Beletettem a tésztát és 10-11 perc alatt megfőztem (fog keményre). Leszűrtem és letakarva, kevés olívaolajjal meglocsolva félretettem. A tészta főzővizéből meghagytam 2 decinyit.

A vöröshagymát megpucoltam, felaprítottam. A fokhagymát megpucoltam és félretettem. Megmostam és felaprítottam a petrezselymet. A paradicsomot mosás után felkockáztam. Az egész olívabogyókat félbevágtam.

Serpenyőben olívaolajat hevítettem, rádobtam a vöröshagymát és üvegesre pároltam. Kicsit sóztam. Ezután hozzáadtam 2 gerezd apróra vágott fokhagymát, ráöntöttem a tonhalat, az egyik dobozból az olajat is és rádobtam az aprított petrezselyem 2/3-át az felkockázott paradicsommal együtt. Borsoztam. Hagytam egyet rottyanni, majd meglocsoltam a citromlével, kevés cukrot szórtam rá és hozzáadtam az olívabogyókat. Jól elkevertem, pár percig főztem, majd a végén rádobtam a maradék petrezselymet is. 

Összekevertem a tésztával, a meghagyott főzővizet ráöntöttem, tálaláskor megszórtuk sajttal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...