2013. augusztus 21., szerda

Rigatoni torta


"Nem vagyok teljesen normális." - gondoltam, amikor ránéztem az 1 kilónyi kifőtt rigatonira, aztán meg az üres tortaformára.

Aztán becsörtetett a konyhába Marci és közölte, hogy akkor ezt most ő fogja csinálni. A gyerekmunka megfizethetetlen. :-)




Amíg Ő összerakta a rigatoni puzzle-t, én begyújtottam a sütőt, kb. 200 fokon. Megcsináltam a besamelmártást is. Ez lett a vége (a kép nem a legjobb, siettünk vele, éhezett a banda).


Rigatoni torta



Hozzávalók (heten ettük):

1 kg rigatoni (rövid, vastag csőtészta) - már tudom, hogy nem kell egy teljes kiló, elég nagyjából 3/4 kiló is a tésztából

1 kg darált hús (sertés-marha keverék volt)
1 nagy fej vöröshagyma
4 duci gerezd fokhagyma
1nagyobb paradicsom hámozva, felaprítva
1 nagy doboz sűrített paradicsom
oregánó, majoránna, bazsalikom, kevés rozmaring
olívaolaj
só, frissen őrölt fekete bors ízlés szerint
1 csapott ek. nádcukor (a sima fehér cukor is ugyanúgy megfelel)

a besamelmártáshoz (találomra írom a mennyiségeket, mert ehhez sose szoktam mérlegelni, érzésre csinálom):

4 ek. finom búzaliszt
kb. 5 dkg vaj
kb. fél liter tej
só, bors
frissen reszelt szerecsendió

a tetejére:
kb. 10 dkg sajt (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb).

Készítettem egy ragut. Egy nagy serpenyőt felhevítettem, olívaolajat öntöttem rá. Rádobtam a vöröshagymát, sóztam, majd kissé mérsékeltem a lángot alatta és hagytam megpárolódni.  Megpucoltam és felaprítottam a fokhagymát is. Amikor a hagyma üvegesre párolódott, rádobtam a fokhagyma felét és 1 percig hagytam kioldódni az olajos, hagymás alapban. 

Erősebbre vettem a lángot és rátettem a darált húst. Sóztam, borsoztam és pár percig hagytam, amíg kifehéredett. Kicsit meg is pirítottam. Ekkor hozzáadtam a meghámozott, felkockázott paradicsomot, közepesre mérsékeltem a lángot, megszórtam a zöld fűszerekkel (nagyjából 1 teáskanálnyit mindegyikből) és fedő alatt hagytam kb. 5 percig rotyogni. Ezután kóstoltam és kicsit még igazítottam az ízeken. 

Közben vizet forraltam a tésztának. Alaposan sóztam. 

5 perc elteltével a darált húshoz adtam a sűrített paradicsomot és egy csapott evőkanálnyi nádcukrot is, hogy lágyítsa a paradicsom savasságát. Rádobtam a maradék fokhagymát is. Visszatettem a fedőt és még 10 percig hagytam dolgozni az ízeket, kis lángon. 

A tésztát csak félig főztem meg, mert a sütőben kicsit még puhult a mártással és éppen így lett kellemesen fog kemény. Leszűrtem. 2-3 decinyit félretettem a főzővízből, amit a raguhoz öntöttem. Egy végső kóstolás után fűszereztem még egy kicsit a ragut a zöldekkel és egy csipet borssal. Elzártam a lángot. 

Begyújtottam a sütőt, kb. 200 fokra. 

Kiolajoztam egy 30 centis tortaformát és a kis kuktával elkezdtük beleállítani a csőtésztát. Mivel nélkülem is pontosan tudta, mit csináljon, amíg ő kirakózott, én megcsináltam a besamelt. Egy lábasban vajat hevítettem, majd fokozatosan rászórtam a lisztet és 1-2 percig pirítottam. Aztán szintén fokozatosan felöntöttem a tejjel, és kézi habverő segítségével csomómentesre kevertem. Sóztam, borsoztam, reszeltem bele szerecsendiót és hagytam rotyogni, amíg besűrűsödött. Csak annyira, hogy ne folyjon le a kanálról. 

A rigatonira öntöttem a mártást, egyenletesen, hogy mindegyikre jusson. Elterítettem a tetején a ragut, megszórtam reszelt sajttal és betettem sütőbe. Aranybarnára sütöttem.

Nem olyan macerás elkészíteni, mint amilyen hosszú a leírása. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...