2012. június 12., kedd

Padlizsánkrém, az ezerarcú


Ma volt egy kis időm és munka után meglátogattam a Fővám téri piacot. Örömmel láttam, hogy a padlizsán olcsó is, ráadásul gyönyörű. Vettem még petrezselymet, mert arra mindig szükség van, lilahagymát, és még sok más mindent, de ezeket kifejezetten az eltervezett padlizsánkrémhez szereztem be.
A padlizsánkrém változatainak se szeri se száma, talán abból fakadóan, hogy sok mindennel összefér, és jól alakítható... Olyan mint azok a nők, akik smink nélkül kicsit jellegtelenek, viszont sminkkel szupermodelleké változnak. :-)


Hozzávalók:

1 db szép nagy padlizsán
3 gerezd fokhagyma
1 kis-közepes fej lilahagyma
fél citrom leve
olivaolaj-tökmagolaj (a lilahagyma sütéséhez való mennyiség kell, de lehet bőven használni, mert jót tesz az egész krémnek)
majonéz, só, bors, cukor, petrezselyem ízlés szerint

A padlizsán szép termetes volt, valamivel több, mint fél kiló. Az igazság az, hogy bár elméletben tudom, hogy jó hosszan sütőben kellene sütni, alufóliával, de nekem van egy gyors és bejáratott, egyszerű módszerem. Miután megmostam a padlizsánt, levágom a szárát, félbe vágom, ráteszem egy tányérra, folpakkot húzok rá, és maximum fokozaton 10 percre berakom a mikróba. Miután kivettem és kihült, kikapartam a lényeget a héjjából, összeturmixoltam (de csak meg-meg nyomva a turmixgép gombját, mert úgy szeretem, hogy kicsit darabos-szálas marad). Olivaolajat egy kislábasban fölforrósítottam, kevertem bele tökmagolajat is, majd házi termesztésű szárított csilit raktam bele. Picit átsütöttem, hogy az olaj finom csípős legyen. Ez után egy kisebb fej apróra vágott lilahagymát suhintottam rá, s amikor már majdnem készre fonnyadt, két nagy csipet cukorral édesítettem meg. Ezután a só következett végül még ameddig forró volt, bele raktam az idei friss fokhagymát (3 kisebb gerezd), Hozzá aprítottam még egy kevés petrezselymet, frissen őrölt borssal ízesítettem, és hagytam az egészet kicsit hűlni. Az összemixelt padlizsánhoz hozzáadtam majonézt (nem spóroltam vele), egy kisebb citrom felének a levét, majd belekevertem a csilitől megszabadított hagymás-fokhagymás őrületet. Az egészet jól összedolgoztam. Pirítóssal, uborkával, paradicsommal könnyű és mennyei nyári lakoma!

Jó étvágyat kíván hozzá keresztapu, a Hébe-hóba házigazdája! :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...