2012. június 7., csütörtök

Joghurtos csirkemell újkrumplival


Elszabadult a kert, burjánzik. Tele van friss zöld fűszerekkel, itt az ideje a friss zöld fűszeres, pácolt húsoknak. Szedtem mindenből bőven. Natúr joghurtba tettem a fűszereket, a fokhagymát, az olívaolajat és a húst, egy éjszakát a hűtőben pihent, másnap pedig megsütöttem a krumplival együtt. Hajrá, süssétek meg.


Zöld fűszeres joghurtos csirkemell


Hozzávalók:

fél csirkemell filé
1 nagy csokor friss zöld fűszer - bazsalikom, kakukkfű, oregánó, rozmaring
1 nagy gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
3-4 ek extra szűz olívaolaj
1 nagy doboz natúr joghurt

6-8 szem újkrumpli

A zöld fűszereket leöblítettem folyóvíz alatt, majd finomra vágtam. A fokhagymát megpucoltam és lereszeltem, a vöröshagymát apróra vágtam. Mindent belekevertem a joghurtba.

Megmostam és felszeleteltem a csirkemellet. Műanyag dobozba tettem, ráöntöttem a fűszeres joghurtot, lefedtem és beraktam a hűtőbe éjszakára. 

Másnap a krumplikat átmostam, alaposan ledörzsöltem mindent és nagyjából 1 centi vastag karikákra vágtam. Olívaolajjal kikentem egy tűzálló tálat, aminek az aljára halmoztam a krumplit, leheletnyit sóztam. Ennek a tetejére tettem a húst, végül ráöntöttem az összes joghurtot. Egyenletesen elrendeztem, hogy mind a krumplira, mind a húsra jusson belőle. Alufóliával lefedtem a tálat, betoltam a 180 fokra beállított sütőbe és bő fél óra alatt puhára főztem. Fél óra elteltével azért érdemes megszúrni a húst és a krumplit is és ha szükséges, még tovább párolni a fólia alatt. Ha megpuhultak, grill fokozaton, 220 fokon kicsit megpirítottam a tetejét. Mivel a krumpli együtt sült a hússal, átvette a hús és a fűszeres joghurt ízét is. Ettől nagyon finom lett. 

Rozi adagjára reszeltem egy kis sajtot, az enyém mellé pedig tettem egy kis fűszeres padlizsánkrémet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...