2012. május 25., péntek

Zöldség rakottas túróval, sajttal


És végre egy kép... 

Itt lófrálnak a környékünkön mindenféle záporok, zivatarok, mintha máshol nem lenne hely a földön. Én meg játszhatom a hős anyát gyáva nyúlként, hogy ha nagyot dörögne és Rozi megijedne, hős kősziklaként álljak itt neki. A gyerek magasról tesz a dörgésre. Cserébe nekem meg tegnap este óta fáj a fejem az összevissza időtől. Nem is igazán kívánom a húsos kajákat. Annál inkább a zöldségeket. Ezért főztem ma ebédre rakott zöldséget, benne túróval, a tetején sajttal. 


Zöldséges rakottas before


Hozzávalók:

2 közepes krumpli
1 közepes cukkini
1 közepes padlizsán
3 szál újhagyma
1 paradicsom
10 dkg félzsíros túró

reszelt sajt a tetejére

olívaolaj
zöld fűszerek (oregánó, kakukkfű, majoránna, bazsalikom)

Vékonyan kivajaztam egy tűzálló tálat.

A zöldhagymát felkarikáztam, a padlizsánt és a krumplit megpucoltam, ujjnyi vastag karikákra vágtam. A cukkinit szintén felkarikáztam. Mivel zsenge cukkinit kaptunk a piacon, nem hámoztam meg, csak alaposan megmostam. A paradicsomot alaposan megmostam, kivágtam a közepét és ezt is ujjnyi vastagra szeleteltem.

Egy serpenyőben olívaolajat hevítettem, majd közepes lángon pár perc alatt megfonnyasztottam rajta az újhagymát. Rátettem a karikára vágott krumplit és a karikákat mindkét oldalukon kicsit megsütöttem. Picit sóztam, megszórtam a zöld fűszerekkel. Ezután a hagymás krumplit a tűzálló tál aljára tettem.

Ekkor bekapcsoltam a sütőt 180 fokra (gázon ez 4-es, 5-ös fokozat).

A padlizsánt, a cukkinit és a paradicsomot is ugyanígy elősütöttem és a tálba rétegeztem. Ezeket is leheletnyit sóztam és zöld fűszereztem. Az egyes rétegek közé túrót tettem. Az egészet befedtem alufóliával és fél órára a sütőbe tettem, hogy a zöldségek együtt megpuhuljanak. Fél óra elteltével megnéztem, hogy a zöldségek megpuhultak-e, villával megszurkáltam. Ha kell, ilyenkor még visszatehetjük a sütőbe.

Zöldséges rakottas after


A sütő hőfokát 220 fokra emeltem. Reszelt sajttal megszórtam a rakottas tetejét és visszatettem, hogy a sajt szépen rásüljön. Na erről az állapotról már nem csináltam képet, mert Rozi az éhségtől majd kitépte a helyéről a sütő ajtaját.

Ne hergeld a 11 hónapost, ha éhes.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...