2012. május 22., kedd

Rakott padlizsán...


...paradicsommal, sajttal, csirkehússal. 

Eredetileg csak Rozinak akartam ma padlizsános ebédet adni, de ahogy elkezdtem csinálni, kedvet kaptam hozzá én is. Ráadásul így hamarjában megoldódott a 'mi a francot ebédeljek?" kérdés is.

Hozzávalók:

1 közepes padlizsán
1 csirkemell filé
3 szál újhagyma
zöld fűszerek (oregánó, majoránna, kakukkfű, bazsalikom)
3 marék penne tészta (tojás nélküli, durum)
3 dl paradicsomlé
2 evőkanálnyi olívaolaj

reszelt sajt a tetejére

A csirkemellet megmostam és kockára vágtam. Hagytam lecsöpögni. Vizet kezdtem forralni a tésztának. 

Egy serpenyőt hevíteni kezdtem, majd beleöntöttem az olívaolajat. Amíg az olaj forrósodott, karikára vágtam az újhagymát, megpucoltam és felkockáztam a padlizsánt. A hagymát az olajra tettem és pár perc alatt megfonnyasztottam. Ezután rátettem a csirkét és enyhén megsóztam. 5 perc alatt közepes lángon megpirítottam. Ekkor hozzáadtam a padlizsánt, majd fedő alatt hagytam megpuhulni a hagymás, csirkés alapon.  

Ezalatt a tészta is megfőtt. Kivajaztam egy tűzálló tálat, amibe rétegezni kezdtem a hozzávalókat: tészta, hús, padlizsán, hús, tészta, sajt. 200 fokos sütőben negyed óra alatt rápirult a sajt. 

A Roziét durvára turmixoltam botmixerrel, a sajátomra tejfölt tettem, amiből Rozi is kapott egy keveset.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...