2012. július 26., csütörtök

Muszaka Jr.

MUSZAKA. Erre vágytam már. Csak nem emlékeztem rá. :-)




Nagyon szeretem. És most Rozi is nagyon meg fogja szeretni. Így született meg a muszaka junior. :-)




Hozzávalók:

1 nagy padlizsán
25 dkg darált hús (most marhahúst használtam, mert már rég ettünk)
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
2 szem közepes krumpli

olívaolaj
majoránna
oregánó
kakukkfű

2 dl víz

3 evőkanál tejföl
reszelt sajt

Kivajaztam egy tűzálló tálat. 

Megmostam a krumplikat és héjában megfőztem. Hagytam kihűlni. Amíg a krumpli főtt, megpucoltam a többi hozzávalót. Egy serpenyőben olajat hevítettem, a vöröshagymát apróra vágtam és közepes lángon megfonnyasztottam. Közben kicsit sóztam. Felkockáztam a padlizsánt és a paradicsomot. Amikor a hagyma kapott egy kis színt, rátettem a darált marhahúst és megsütöttem. Ekkor rátettem az apróra vágott fokhagymát, pár percig sütöttem tovább így a húst, majd hozzáadtam a padlizsánt és a paradicsomot is. Megint sóztam egy kicsit. Rádobtam a zöld fűszereket is. Alaposan összekevertem, majd fedő alatt alig 10 percig főztem, szintén közepes lángon. Eresztett kevés levet, de azért öntöttem hozzá 2 dl vizet. Ezzel még pár percig hagytam rotyogni. 

Ekkora a krumplik kihűltek. Megpucoltam és nagyjából 1 centis szeletekre vágtam, majd a tál aljába fektettem a karikákat. Erre halmoztam a padlizsános, marhahúsos ragut, majd vékonyan megkentem a tetejét tejföllel és megszórtam reszelt sajttal. A tálat betoltam a sütőbe és 200 fokon 15-20 perc alatt összesütöttem. Csak addig, amíg a sajt kapott egy kis színt, világos aranybarnára sült.

Jól megettük.Szerette. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...